ایران خودرو در راستای پاسخ‌گویی به سلیقه و نیاز شهروندان‌، محصولات جدیدی را در سال 99 با نام جهش تولید به بازار عرضه می کند. معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: این گروه صنعتی در سال جاری محصولات جدید از جمله ، رانا پلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دنا پلاس اتوماتیک، ۲۰۷ پانوراما دستی و اتوماتیک و ایران خودرو K132  را روانه بازار می‌کند.
 پورمجیب خاطرنشان کرد: محصول پروژه K132 که حاصل تفکر دانش ایرانی است برپایه پلتفرم ایران خودرو با ۹۲ درصد ساخت داخلی، تولید آن در بهمن سال جاری آغاز می‌شود . وی خاطرنشان ساخت: این خودرو به گیربکس اتوماتیک و موتور ایی‌اف ۷ توربوشارژ مجهز خواهد شد. معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از عرضه خودرو ی ۲۰۷ پانوراما در نیمه اول سال جاری خبرداد و تصریح کرد: این خودرو در نیمه دوم سال جاری به گیربکس اتوماتیک تجهیز می‌شود. وی در خصوص قوای محرکه هیبرید و برقی خاطر نشان کرد: محصول رانا و دنا پلاس را برای تولید در این بخش در نظر گرفته شده است و دنای برقی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ قابل عرضه است.

رانا پلاس 99

اینبار شرکت ایران خودرو به سراغ خودروی رانا رفته و تغییراتی را بر روی این خودرو ایجاد کرده و قصد دارد با نام رانا پلاس وارد بازار کند. از این رو بسیاری ار علاقمندان خودروی رانا و محصولات ایران خودرو در صدد این هستند که تفاوت رانا پلاس با رانا معمولی در چیست.

تفاوت رانا با رانا پلاس 99 چیست؟

فرمان برقی
چراغ های جدید عقب و جلو همراه با نئون تایپ
آینه های جدید راهنما دار
جلو پنجره جدید
همرنگ شدن زه ها و دستگیره های خودرو با رنگ بدنه
قالپاق های جدید
فرمان جدید
بهره گیری از کلید های کنترلی بر روی فرمان
صفحه کیلومتر جدید
ضبط و پخش جدید همراه با سیستم بلوتوث
بهبود جنس داشبورد و بهره گیری از طرح کربنی
اضافه شدن پشت سری های سه گانه عقب

تصاویر رانا پلاس 99

رانا پلاسرانا پلاس

سورن پلاس 99

خودروی سورن پلاس در سال 99 با نام سورن سال روانه بازار خواهد شد. سورن سال نسخه جدید و فیس لیفت سمند سورن ELX است که از سال 1399 وارد خیابان های کشور خواهد شد. این خودروی فیس لیفت قرار است تا در آینده نزدیک با تیپ های معمولی و توربو پا به بازار بگذارد و فعلا تنها نمونه ۵ سرعته دستی آن تولید می شود. پیشرانه ۱٫۷ لیتری تنفس طبیعی این خودرو، حدود ۱۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۲ نیوتن متر تولید می کند و نمونه توربو آن، ۱۴۷ تا ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر به چرخ های جلو می رساند. برنامه ایران خودرو این است که در آینده نزدیک سورن پلاس با پیشرانه های EF7 پلاس و EF7 توربو پلاس تولید شود. نمونه های ارتقا یافته این پیشرانه ها از نظر بازدهی و مصرف سوخت در جایگاه بهتری قرار دارند و با استانداردهای جدیدی چون یورو ۵ هماهنگی بیشتری را خواهند داشت.

تفاوت سمند سورن ELX و سورن پلاس 99

کاسه چراغ های جدید جلو و عقب
چراغ روشنایی روز
دستگیره های جدید درها (آسان بازشو مشابه به دنا)
رینگ های آلومینیومی تراش خورده
جلو پنجره مشکی
پارچه و دوخت صندلی های جدید
تریم داخلی جدید
پنل شیشه بالابرها و دستگیره با رنگ مشکی پیانویی
تزئینات طرح کربن رو دری ها و داشبورد
نمایشگر دیجیتال جدید روی داشبورد
غربیلک فرمان جدید با روکش چرم (مشابه به دنا و دنا پلاس)
کروز کنترل
استاندارد UV جدید برای شیشه ها
بال تزئینی روی صندوق
دسته دنده جدید

تصاویر سورن پلاس 99

سورن پلاس 99 سورن پلاس 99 سورن پلاس 99 سورن پلاس 99

ایران خودرو K132 مدل 99

محصول جدید ایران خودرو یک سدان در رده C است و با توجه به الگوی درب ها، نمای جانبی، کاپوت، شیشه ها و زاویه های داشبورد از پلتفرم PF1 گروه PSA در K132 استفاده شده است. در ایران خودرو K132 مدل 99 بر خلاف دیگر خودرو های ملی از پلتفرم سمند استفاده نشده بلکه از پلتفرم پژو301 استفاده شده، و نشانه ی این است که خودروسازان داخلی بلاخره فهمیدند که پلتفرم سمند قدیمی شده و دیگر کار آمد نیست. یعنی ایران خودرو K132 در اصل همان پژو301 ایرانیزه شده است. احتمال آن زیاد است که ایران خودرو K132 را پیشرانه ۱٫۷ لیتری EF7 پلاس، TC7 پلاس و EC5 به بازار معرفی شود. بر اساس برنامه های ایران خودرو، نمونه نهایی K132 در تابستان سال ۹۹ به صورت رسمی وارد خط تولید خواهد شد. عکس های موجود از داخل کابین نشان می دهد که K132 مانند پژو ۳۰۱ به امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، تهویه دستی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی و… مجهز است.
حال باید منتظر ماند تا اطلاعات بیشتری در خصوص این خودرو ارائه شود اما با توجه به داخلی سازی پیشرانه EC5 (نسخه ارتقا یافته TU5) احتمال استفاده از این پیشرانه بر روی ایران خودرو کا 132 بسیار بالاست. پژو 301 جزو خودروهای پسابرجامی به شمار می‌رود و تولید آن در قرارداد ایران خودرو و پژو گنجانده شده بود و قرار بود با قیمتی حدودا 60 میلیون تومان روانه بازار شود. با این حال پژو تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا از ایران رفت و تولید 301 معلق شد. اما پس از مدتی پژو 301 در مسیر داخلی‌سازی قرار گرفته و قرار شد به تولید انبوه برسد.

ایران خودرویی ها پیش تر اعلام کرده بودند پژو 301 با داخلی سازی اولیه 60 درصدی تولید خواهد شد، حال اینکه 40 درصد باقی مانده از کجا تامین می‌شود، در حال حاضر خیلی مشخص نیست. پژو 301 در داخل کشور رقبایی عمدتا چینی. که ماشین هایی همچون مانند دنا پلاس، سراتو 1600، برلیانس H330، جک J5، بسترن F5، ام‌وی‌ام 550 و آریزو 5 دانست. رقبای چینی 301 طبق معمول از امکانات رفاهی بیشتری بهره می‌برند. اما این محصول اقتصادی پژو برای پیروزی در بازار ایران می‌تواند به قیمت پایین‌تر و قوای محرکه‌ی بهتر خود تکیه کند.

تصاویر ایران خودرو K132

ایران خودرو K132ایران خودرو K132 ایران خودرو K132 ایران خودرو K132