ایران خودروی بی ذوق و چینی های تازه وارد

اجازه دهید مقایسه دنا پلاس با جیلی GC6 را به سرعت و با بررسی طراحی داخلی آنها آغاز کنیم؛ دنا، محصول عزیز کردهٔ ایرانخودرو، که پس از تلاشهای متمادی و صرف هزینههای گزاف جهت تکمیل فرآیند تولید و عرضه به بازار راهی جادههای ایرانی شد اگر چه برخلاف انتظار ای ایرانخودرو انتقادات منفی بسیار زیادی را دریافت کرد. در واقع مشکل اصلی دنا در وهله اول، کمبود امکانات رفاهی و آپشن بوده و اغلب خریداران نیز نارضایتی خود را از این بابت به زبان آوردند. در میان همین حواشی دنا، ایرانخودرو دنا پلاس را معرفی کرده و با هدف جبران کمبودهای نمونه اولیه آن را روانه بازار نمود. اما میبایست اذعان داشت که دنا پلاس نیز به حد کافی انتظارات خریداران را برآورده نکرده و در بخش داخلی و طراحی کابین هیچ تغییری را ایجاد نکرده است. همان بخشهای چوبی کوچک که نشان از خساست خودروساز داخلی دارند در کابین دنا پلاس نیز به چشم خورده و هیچگونه خلاقیتی را در خود جای نداده است. داشبورد دنا پلاس در مقایسه با جیلی صرفا موجب کم شدن فضای صندلیهای جلو شده و علاوه بر اینکه یادآور طراحیهای چندین دهه پیش کشورهای توسعه نیافته است (!) راحتی سرنشینان را نیز گرفته است.
در واقع میتوان گفت که مقایسه دنا پلاس با جیلی GC6 از نظر طراحی کابین به نفع جیلی به پایان رسیده و این شرکت با بکارگیری خطوط منحنی هماهنگ با بخش جلویی بدنه، تریم دو رنگ و انتقال رنگ تریم به ترکیب روکشهای چرمی صندلیها در کنار جایگیری مناسب صفحه نمایش داشبورد و برآمدگی خلاقانه مقابل آن، گوی سبقت را از پلاس ایرانخودرو ربوده است. بنابراین، ما نیز جام مقایسه دنا پلاس با جیلی GC6 از منظر سلیقه و نوآوری فضای کابین را به چینیهای تازه وارد جادههای کشورمان تقدیم میکنیم.

اما مقایسه دنا پلاس با جیلی GC6 از نظر طراحی خارجی مانند کابین نبوده و انتخاب گزینه برتر اندکی دشوار خواهد بود. دنا پلاس که پس از دنا با هدف جبران کاستیهای نسخه اولیه وارد بازارمان شد، یه جز اضافه شدن دو خط کاملا بی اصالت به قسمتهای جانبی و تغییر شکل ظاهری چراغهای عقب، چیز دیگری در چنته نداشته و همان دنای سابق است (صرفا با نامی جدید). قسمت جلویی دنا پلاس و کشیدگی نسبی کاپوت هیچ سنخیتی با بخش پشتی و جمع و جور خود نداشته و اگر بخواهیم منصفانه آن را نقد کنیم، باید بگوییم که ظاهرا طراحان بخش جلو و عقب خودرو حتی یکدیگر را از نزدیک ملاقات نکرده بودهاند! البته قابل ذکر است اسپورت کاران خوش ذوق کشور با تغیراتی پلاس را به نحوی تغیر می دهند که هر گز نمی توانید فکر کنید یک خودروی ایرانی می باشد.
**********************************************************در پدیده خودرو تیراژه می توانید به صورت تحویل فوری از خدمات فروش اقساطی دنا پلاس و جیلی بهرمند شوید. جهت مشاهده لیست خودروهای موجود اینجا کلیک کنید.
**********************************************************
دنا پلاس از برخی زوایای جلویی ظاهر نسبتا جذابی را ارائه میکند، اما یک چرخش سیصد و شصت درجه به دور این خودرو کافی است تا تمام خیالات بیننده نقش بر آب شده و به خود یاد آور شود که متاسفانه این هم یک محصول ایرانی است... ورودیهای هوای تعبیه شده روی سپر و جلو پنجره کشیده، توانایی نگات دنا پلاس از مرداب بیذوقی را نداشته و بدون شک طراحی بدنه این خودرو (علیالخصوص با در نظر گرفتن قیمتاش) نمره بسیار پایینی میگیرد. اما در مقایسه دنا پلاس با جیلی GC6 از نظر طراحی خارجی، چینیها نیز وضعیت بهتری نداشته و گرچه پس از اقرار به اشتباه خود در مدل «الیت»، جیلی GC6اکسلنت را روانه بازار کردند، ولی هنوز هم مشکلات طراحی بدنه و عدم جذابیت این سری در ماهیت آن به چشم خورده و نسبت به کلیه مدلهای دیگر همین شرکت، ضعیفتر به نظر میرسد. اکسلنت با تلاش در جهت ایجاد ظاهری مدرن در بدنه خود، عوامل مهمی را در بطن ماجرا فراموش کرده و محصولی به سر و ته را عرضه کرده است. قسمت جلویی جیلی با سپری نیمه عضلانی، چراغهای جلوی مستبدانه و ورودیهای هوای حاکی از قدرت، ناگهان جای خود را به جوانبی کاملا ساده و بی ماهیت سپرده و در بخش عقبی، به نا موزونترین صندوق عقب ممکن تبدیل میشوند. لذا مقایسه دنا پلاس با جیلی GC6از نظر بدنه، به نفع هیچکدام از نظر خودروهای مذکور نبوده و هر دوی آنها عملکردی غیر قابل قبول را از نزدیک خود به جای گذاشتهاند.
میخواهم پارسی بمانم، اما به چینیها بیشتر اعتماد دارم !!
مقایسه فنی دنا پلاس و جیلی gc6
دنا پلاس | جیلی GC6 | |
حجم موتور | 1646CC | 1498CC |
قدرت موتور | 113اسب بخار در 6000 دور | 136 اسب بخار |
تعداد سیلندر/سوپاپ | 4/16 | 4/16 |
جعبه دنده | 5 دنده دستی | 4 سرعته اتومات |
شتاب صفر تا صد(ثانیه) | 13.5 | 13 |
ماکزیمم سرعت KM/H | 189 | 172 |
مصرف سوخت ترکیبی لیتر | 7.7 | 6.8 |
حجم باک | 60 لیتر | 45 لیتر |
تجهیزات ایمنی و امنیتی | ترمز ضد قفل ABS و EBD - ترمز جلو ديسكي خنك شونده - ترمز عقب ديسكي-داراي 4 كيسه هوا (راننده - سرنشين جلو و جانبي)- | دیسکی - به همراه ABS و EBD-کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
امکانات رفاهی | فرمان مجهز به كليدهاي كنترلي سيستم صوتي و هندزفري موبايل - داراي مانيتور مالتي مديا تصويري لمسي با رهياب (GPS) و هندزفري موبايل بلندگوهاي جلو و عقب تيوتر-فرمان هیدرولیک مجهز به كروز كنترل - تنظيم اتوماتيك كانال تهويه براي سرنشينان عقب - چراغ جلو داراي لامپ LED و نئون و چراغ روز (Day Light) - چراغ جلو و عقب جديد - چراغ مه شكن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان - چراغ خطر سوم - چراغ داخل داشبورد - چراغهاي سقفي جلو و عقب - چراغ روشنايي فضاي پايين داخل كابين - طرح جديد آينه هاي جانبي - آينه هاي جانبي برقي - راهنمادار و تاشونده اتوماتيك - آينه چراغ دار روي آفتابگير سمت شاگرد - شيشه بالابرهاي جلو و عقب برقي - سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) - سيستم هشدار دهنده هوشمند مركزي ورود غير مجاز - دوربين ديد عقب - هشداردهنده موانع عقب - سيستم عيب يابي هوشمند ( مالتي پلكس ) - قفل مركزي با ريموت كنترل راديويي - كمربندهاي ايمني جلو سه نقطهاي با قابليت تنظيم ارتفاع - سيستم كنترل بخار بنزين - شيشه هاي سولار (ضد اشعه مضر UV خورشيد) - سان روف - كروز كنترل - ستون فرمان تلسكوپي (جمع شونده) - سيستم روشنايي موقت در محيط هاي تاريك - نمايشگر دماي محيط - آنتن سقفي جديد(Shark fin) به همراه سيستم پشتيباني از رهياب - جا عينكي - تنظيم زاويه نور چراغهاي جلو از داخل - تغيير استايل جانبي خودرو (دربها به همراه شيشه لچكي عقب، دستگيرهها، گلگيرها و آينه هاي جانبي) - دستگيرههاي درب ها به رنگ كروم - تودوزي مخمل - دسترسي به صندوق عقب از داخل - بازكن قفل در صندوق عقب از داخل - قطعات دكوراتيو طرح چوب - سيستم قطع سوخت خودكار - سيستم كنترل بخار بنزين - كارت طلايي چهار ستاره |

در صورتی که قصد خرید نقدی و یا اقساطی یکی از این دو خودرو را دارید ولی به اطلاعات بیشتری برای تصمیم گیری نیاز دارید می توانید با کارشناسان فروش شرکت در تماس باشید.

جهت اطلاع از شرایط فروش در اینستاگرام اینجا کلیک نمایید