شش سال پیش در چنین روزی قیمت مگان در آستانه 50 میلیون تومان قرار گرفت. حتی افزایش قیمت باور نکردنی پژو 107 هم نتوانست از خبرسازی ( مگان 50 میلیونی ) کم کند.

مگان که تا سال گذشته 35 میلیون تومان قیمت داشت اکنون در آستانه خلق رکوردی عجیب و رسیدن به قیمت 50 میلیون تومان قرار دارد. در همین رابطه کارشناسان خودرو دلیل صعود قیمت مگان را اینگونه بیان می کنند: « اختصاص چند صد دستگاه به ناوگان حمل و نقل جهت تشریفات شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهد در تهران و عدم توزیع آن در بازار دلیل صعود اصلی قیمت مگان است.» بر این اساس کارشناسان بازار خودرو اعتقاد دارند 400 خودروی مگانی که جهت تشریفات شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهد در تهران به کار گرفته شد اگر به بازار تزریق می شد، قیمت این خودرو در آستانه 50 میلیون تومان قرار نمی گرفت. گفتنی است در حال حاضر قیمت مگان اتومات به 49 میلیون تومان رسیده است و اصلا دور از ذهن نیست که خبر « مگان 50 میلیون تومانی » طی روز های آینده انتشار پیدا کند.
مدیرعامل جدید پارس خودرو منصوب شد
شش سال پیش در چنین روزی روح الله صمدی مله که چندی پیش به عنوان قائم مقام گروه سایپا منصوب شده بود، بر مسند مدیرعاملی شرکت پارس خودرو نشست. پس از رفتن نعمت الله پوستین دوز از سایپا در اوایل شهریور امسال و جانشین شدن سعید مدنی از شرکت پارس خودرو به جای وی، گمانه زنی های زیادی درخصوص نامزدهای مدیرعاملی پارس خودرو مطرح و از چند گزینه نیز به این منظور نام برده شد، اما گزارش های رسیده حاکی از آن است که صمدی مله عضو هیات مدیره سایپا که به تازگی از سوی مدنی به سمت قائم مقامی این گروه خودروسازی منصوب شده بود، از سوی او برای مدیرعاملی پارس خودرو نیز انتخاب شده است.
اصلاح بخشنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از افت بیشتر تولید خودرو
شش سال پیش در چنین روزی عضو سابق هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران خواستار اصلاح بخشنامه بانک مرکزی در زمینه پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو برای جلوگیری از افت بیشتر تولید این محصول شد. فرهاد به نیا اظهار کرد: با وجود آنکه شورای پول و اعتبار پرداخت هزار میلیارد از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات صنعت خودرو را پذیرفته، اما بانک مرکزی با بخشنامه جدید خود زمینه پرداخت این تسهیلات را از بین برده است.
وی با بیان اینکه شرط بانک مرکزی برای بازپرداخت شش ماهه این تسهیلات با شرایط فعلی محیط کسب و کار تناسبی ندارد، خاطرنشان کرد: در شرایط طبیعی نیز مدت زمان بازپرداخت تسهیلات صنعت خودرو دو تا سه سال است و مشخص نیست بانک مرکزی با چه توجیهی مدت زمان شش ماه را برای بازپرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی مشخص کرده است.
عضو سابق هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران ادامه داد: این تسهیلات در صورت پرداخت صرف تصفیه بخشی از مطالبات قطعه سازان خواهد شد و پس از آن قطعه سازان نسبت به خرید مواد اولیه و تولید قطعه اقدام و آن را تحویل خودروساز خواهند داد و خودروساز نیز از این قطعات برای تولید خودرو و فروش آن به مصرف کنندگان استفاده می کند که البته طی شدن این روند به حداقل یک سال زمان نیاز دارد.