جک j4، خودروی جدید کرمان موتور
پس از موفقیت نسبی خودرو‌های جک در بازار ایران، حال نوبت به فرزند جدیدی از این خانواده محبوب چینی، یعنی جک J4 رسیده است تا بخت خود را در بازار ایران بیازماید‌؛ سدان ساب کامپکتی که هم‌اکنون مراحل اخذ مجوز‌ها و آماده‌سازی خطوط تولید را پشت سر می‌گذارد و به احتمال قوی در اواخر سال جاری، پای به خیابان‌ها خواهد گذاشت‌.
 
با توجه به کلاس بدنه و قیمت احتمالی J4، می‌توان آن را رقیب خودرو‌هایی همچون رنو تندر 90 پلاس اتوماتیک و  برلیانس H230 اتوماتیک دانست که ما به همین بهانه و در نوشتار پیش‌رو به بررسی این 3 رقیب در کنار یکدیگر پرداخته‌ایم تا ببینیم آیا J4 نیز قادر است همانند برادران بزرگ‌ترش (‌J5 و S5)، از رقابت با رقبای خود، سربلند بیرون بیاید یا خیر ؟

جک J4 که از پلت‌فرمی مشترک با جک S3 بهره‌مند است، از طراحی ظاهری نسبتا ساده اما هماهنگی بهره می برد.

در مجموع اگرچه طراحی J4 هویت مستقل خود را داراست اما در برخی موارد همچون چراغ‌های جلو، رینگ‌ها و قسمت میانی داشبورد، شباهت غیر قابل انکاری با هیوندای اکسنت دارد‌. از نظر فنی نیز J4 از همان پیشرانه جک J5 گیربکس دستی بهره می‌برد که این پیشرانه 1.5 لیتری با حداکثر قدرت 111 اسب بخار و حداکثر گشتاور 146 نیوتن‌متر، با اتصال به یک گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT)، ضمن مصرف 6.2 لیتر سوخت در هر 100کیلومتر در سیکل ترکیبی، شتاب صفر تا صد 13.5 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت را برای این چشم‌بادامی اقتصادی به ارمغان می‌آورد‌.

هنوز قیمت دقیق J4 در بازار ایران مشخص نیست اما با توجه به اینکه J4 یک رده پایین‌تر از J5 قرار می‌گیرد بایستی قیمتی بین 45 تا 55 میلیون تومان (‌با توجه به سطح تجهیزات‌) را برای آن متصور بود‌.

در پایان به نظر می‌رسد که جک J4 با بهره گیری از پیشرانه‌ای نسبتا توانمند (‌در مقایسه با رقبا‌) و چهره‌ای نسبتا عامه‌پسند و برخورداری از برندی محبوب در کشور ما، در صورتی که با سطح قابل قبولی از آپشن‌ها و قیمتی رقابتی از سوی کرمان موتور روانه بازار شود، کار را برای بسیاری از رقبا دشوار خواهد کرد.