یکی از کراس اوورهای محبوب در کشورمان را بایستی سانگ یانگ تیوولی نامید، محصولی کره‌ای که توانسته به واسطه قیمت خوب در کنار طراحی دلفریب و سایز جمع و جور خودش، تبدیل به یکی از انتخاب‌های اصلی برای رنج قیمتی ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان شود، محصولی که البته قرار بود زیر ۱۰۰ میلیون بها داشته باشد اما مطابق داستان‌های همیشگی، خیلی زود از این رقم فاصله گرفت تا نتوان به آن لقب بهترین خودرو در این سگمنت را اعطا کرد.
طی چند سال اخیر سانگ‌‌یانگ از طرح‌های عجیب و غریب دور شده و ماشین‌هایی به چهره‌ای منطقی‌تر و منظم‌تر عرضه می‌کند. تیوولی نیز شاید یکی از استانداردترین طراحی‌ را در بین ماشین‌های سانگ‌یانگ داشته باشد. البته از نسل سوم کوراندو در طراحی تیوولی استفاده شده است. خطوط جلو به بهترین شکل قرار گرفته‌اند. سپر خشن جلو تا نزدیکی چراغ‌ها ادامه یافته و در نهایت به جلوپنجره نسبتا کوچک متصل می‌شود که ترکیب آن با چراغ‌ها، چهره‌ای مناسب را برای تیوولی رقم زده‌اند. در بالاترین قسمت چراغ‌ها، نوار LED روشنایی روز جا خوش کرده‌اند و در کنار خط عریض کاپوت، چهره ماشین را خشن کرده‌اند.

یک موتور ۱.۶ لیتری دیزلی یا بنزینی می‌تواند انتخاب خریداران برای زیر کاپوت باشد که البته در ایران موتور بنزینی عرضه خواهد شد. این کارخانه تولید قدرت می‌تواند ۱۲۸ اسب بخار را در دور ۶۰۰۰ و ۱۶۰ نیوتون‌متر را در دور ۴۶۰۰ به چرخ‌ها تقدیم کند. قدرتی که رقبا با موتورهای کوچک‌تر توربو قادر به دستیابی به آن هستند. هنگام روشن کردن موتور، صدا جایی در کابین ندارد و تنها در دور موتورهای بالا می‌توان غرش موتور را شنید. تعویض دنده در گیربکس ۶ سرعته دستی کمی با تاخیر صورت می‌گیرد که البته زیاد آزاردهنده نیست و درنهایت گیربکس کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.
فروش اقساطی سانگ یانگ تیوولی , فروش اقساطی تیوولی , تیوولی فروش اقساطی
البته گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز توسط سانگ‌یانگ بر روی این خودرو ارایه می‌شود که تعویض دنده در آن به نرمی صورت می‌گیرد و خوشبختانه این مدل در ایران عرضه می‌شود. صفر تا صد با گیربکس دستی ۱۲ ثانیه و با اتوماتیک ۱۲.۳ ثانیه طول می‌کشد.